IT'S REALLY COMPLICATED CHAPTER 1

Den handlar om 16-åriga Valeria Espinoza. Hon är en amerikansk sångerska och skådespelerska. Hon jobbar med Disney och har ett skivkontrakt såklart med Hollywoodrecords. Hon bor med halva tiden hos sin mamma andra halvan av tiden med sin pappa. Men hon är väldigt känd. En utav dom största ungdomskändisarna i världen. Hon turnerar, träffar kändisar med mera.. Hela hennes värld är onormalt normal, tills en annan superstjärna vänder upp och ner på det..?




Telefonen ringde, jag la huvudet över kudden för att inte behöva lyssna. Jag skulle kunnat ha dödat den som ringde. Vafan väcker han/hon mig? Jag har ju lediga dagar nu framåt. Efter ett par signaler så kollade jag på skärmen. Det var Marc - min jobbiga manger - så jag visste att jag var tvungen att svara. Jag såg att klockan var 10:10.

- Marc! sa jag och försökte låta pigg vilket jag inte lyckades med alls.
- Valeria, du måste upp och hoppa och till studion snabbt! Vi har ett möte, sa han och jag trodde först att han skojja.
- Jag kom nyss från tour, jag är utmattad. Jag måste få ta det lungt några dagar?
- Du ska få det, om du kommer nu.
- Visst, suckade jag och la på..

Jag hade nästan lust att gråta. Jag reste mig ur sängen och gick och satte mig framför datorn och skrev på min twitter "back in LA #loveyouguys" och jag såg att jag hade fått 6 miljoner followers. SHIT! Jag hoppade fram och tillbaka i rummet. Jag var en utav dom mest följda på twitter. Jag skrev "6 MILLON OF FOLLOWERS, WOW. YOU GUYS ROCK! THANK YOU !! #IMBLESSED" skrev jag och loggade ut.

Jag gick till min garedrob och satte mig på det lättaste jag såg, mörkblå t-shirt och ett par jeans. Jag orkade verkligen inte. Jag skiter i att alla paparazzis kommer fotta mig. Jag sminkade mig lite lätt och satte på mig lite lätt mascara.

Jag ut ur mitt rum och såg att min mamma stod i köket
- Gumman, jag har sagt att du ska sova när du är hemma. Dom kör med dig för mycket, du har nyss kommit från europa. Du måste få ta det lungt, gå och lägg dig igen. sa mamma oroligt.
- Nej men Marc ringde mig och det är ett vitkigt möte. Jag vill verkligen det här, sa jag och såg på henne med en det-är-ingen-fara blick.
- Du gör som du vill, om saker går över gränsen, då rycker jag in. Jag gillar inte hur dina mangers kör med dig, sa hon oroligt och gick ut ur köket med en kaffekopp. Jag hörde hur hon satte på TV:n och jag hörde Valeria Espinoza - mitt namn -, Miley Cyrus och Selena Gomez namn. Jag suckade och struntade i frukosten och gick och borsta tänderna direkt.

- Jag kanske ska ringa Miley efter mötet, får se, skrek jag till mamma och satte på mig skorna och tänkte gå ut.
- Hon är i Peru berättar nyheterna nu, hon gör någon gypsy heart tour, sa mamma med mat i munnen.

Juste! Det hade jag helt glömt bort..

_________________________________________________________________________________

Justin Bieber kommer komma IN! chilla läget bara =) har SÅ mycket planer för denna berättelse. You guys have no idea! :D

Det sluta lite tråkigt nu, men ville inte skriva för mycket första inlägget ! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0