WE WERE BORN TO BE - KAPITEL 1

Du är en 16 årig tjej från Atlanta, Du heter Sunnie och är en normal high school tjej.
Det är nutid och det är i februari 2011




Jag vaknade denna morgonen och satte på Britney Spears nya låt "hold it against me" och fixade mig. Jag satte på mig ett vitt linne, en svart skinnjacka och ett par jeans till det tog jag på mig ett par converse. Jag sminkade mig lite och kollade mig i spegeln. Jag måste erkänna att jag var väldigt snygg.

Jag gick in i köket och åt lite frukost. Det blev en bannan och en apelsin.
- Ska du inte ha något mer älskling? frågade mamma och sneglade mot mig.
- Nej, jag äter mer i skolan, har svårt att äta på morgonen, sa jag och gick ut ur köket och sedan ut ur mitt hus.

Min pappa var på affärsresa i New York och jag och mamma var hemma som vanligt. Jag satte mig i bilen, och körde iväg. Påväg till skolan köpte jag en latte på starbucks. Tog en med extra grädde.

När jag kom fram till skolan - min skola heter High School of Atlanta - så kom Kristen - min bästavän sen jag var sex år - fram till mig direkt.

Vi gick in i klassrummet och då fick vi reda på att vi skulle få 2 nya elever i vår klass. Jag och kristen går i en special klass för vi är typ "stökiga" och har gått där hela vårt liv nästan, vi är bara 5 elever i klassen.

- Det kommer två nya elever idag, hoppas dom känner sig välkommna, sa vår lärare Mrs. Rodriguez.
In för dörren kom två killar. Dom flinade lite mot hela klassen när dom bara såg att vi var fem styckna. Jag kunde inte låta bli att flina mot Kristen.
- Berätta lite om er själva killar, jag är säkra på att alla är nyfikna! Vi har väntat på er hela veckan, sa mrs Rodriguez.
- Jag heter Ryan och jag bor i West Park som ligger fem minuter härifrån, jag gick tidigare på West High school of Atlanta. Nu går jag här för jag har koncentrationsvårigheter, sa han och fortsatte att flina.
- Aa och jag heter Chaz, jag och ryan har typ kännt varann hela vårt liv och vi har gått på samma skola, jag är också här för mina koncentrationssvårigheter, sa han och försökte se seriös ut vilket han inte lyckades med.

- Ja, det är inget fel med koncentrationsvårigheter! Känn er välkomna, sa mrs rodriguez.

Killarna satte sig bakom mig och Marie och när vi satte igång att jobba satt dom och flinade hela lektionen. Sedan satte Jessica - en tjej i vår klass - på Justin biebers låt "baby" högt i klassrummet. Killarna började skratta.

- SERIÖST, Stäng av er bögmusik, skrek jag. Jag har egentligen inget emot justin bieber, men blev bara irriterade. Jag är ingen större fan heller.. Hon stängde av musiken.

Vi gick till matsalen på lunchen och det var hamburgare med pommes. Som vanligt. Jag och Kristen satte oss i ett hörn sedan kom Ryan och Chaz - dom nya - och satte sig med oss. Vi kollade fundersamt på varandra.

- Eller är det okej om vi sitter här? frågade Ryan när han såg min och kristens blick.
- Jadå, sätt er bara. Sa Kristen.
- Vad heter ni förresten? frågade Ryan
- Jag heter sunnie och hon är kristen, sa jag och pekade på kristen.
- Så, är ni härifrån? frågade Chaz.
- Från Atlanta? frågade jag efterblivet
- Nej från New york, ja från atalanta, sa chaz och hånflinade
- ja, vi är födda och uppväxta här, sa Kristen och log.
- Varför går ni i mongo klassen? frågade ryan och flinade
- Vi hade problem i vår förra klass, Marie och hennes gäng fick oss att dampa på lektionerna så lärarna bytte oss, sa jag. Marie är den populäraste tjejen i skolan och går runt med sina barbiekompisar och tror att hon är något.

- Vill ni hänga efter skolan? frågade Ryan när vi skulle lämna våra tallrikar.
- Ehm, visst, sa jag utan att tänka. Och nu kom jag på att vi verkligen hade bestämmt en träff med dom!!

_________________________________________________________________________________________

Blev ett lite kort kapitel, men det kommer ett längre nästa gång då! :D JUSTIN BIEBER kommer komma in i berättelsen!! :)

håller redan på med kapitel 2 :) hoppas den kommer upp ikväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0