IT'S REALLY COMPLICATED CHAPTER 36

- Ja, folk brukar göra det i småstäder, men du är ju från LA, där röker många på också, men i smyg, sa brunetten och jag kollade åt höger och såg att en tjej tog en bild på mig, så jag ställde ifrån mig cidern.
- Brukar Justin röka på och festa mycket? frågade jag..
- Ja, men nu är han aldrig här längre, men när han är här röker han på, sa brunetten och skrattade.




Jag reste på mig och började snabbt leta efter Justin. Jag kollade överallt, utan att hitta honom. Sedan tog jag mig upp till andra våningen och där hittade jag honom i ett sovrum. Han satt och rökte något, som luktade mycket starkare än vanlig cigarett, det stank i hela rummet. Han skrattade hysteriskt tillsammans med James, Ryan, Chaz, Nolan och en till kille.

- Vad gör du Justin? frågade jag och han kollade upp på mig, hans ögon var sprängröda. Man kunde utan tvekan se på honom att han var hög.
- Svara din tjej nu, sa James och resten började bara skratta. Inklusive Justin.
- Seriöst Justin, jag vill hem nu, sa jag och alla började bara skratta hysterisk igen, det där skrattet började irritera mig.

Justin lyssnade inte ens på mig och fortsatte röka, jag sket i allt och gick bara ut ur huset då. Det hördes musik från huset på flera meters håll. Jag sprang och sprang i mörket. Och tårarna rann. Jag tror jag grät över att Justin inte var den jag trodde och för att jag kände mig borttappad mitt ute i ingenstans. Jag tog upp min mobil och hade ingen täckning. Annars hade jag ringt Marc.

Jag sprang och sprang, tills jag såg en parkbänk. Jag blev trött och satte mig på den.

NÄSTA DAG:

- Hallå, vakna? hörde jag en ljus röst säga och någons händer skakade på mig.
Jag öppande sakta ögonen och såg två tjejer stå där och dom kollade på mig extra noga nu. Jag hade aldrig i hela mitt liv sätt tjejerna förr.
- Är du Valeria Espinoza? OMG? sa en av tjejerna.
- Ja, men snälla, skrik inte mitt namn högt, sa jag och höll mig för huvudet, jag hade en stor huvudvärk.
- Nejdå, vad gör du här ute i trackterna? frågade en förvånat.
- Hon är ju såklart med Justin Bieber, visste du inte att dom dejtar? svarade den ena tjejen till den andra.
- Dom dejtar inte alls dom är bästa vänner, sa den andra.

Jag skrattade bara åt dom och reste på mig. Jag kom ihåg allt från igårkväll och tårarna började rinna. Min pojkvän, en typ knarkare. Jag kollade runt omkring mig och kände inte igen mig alls.

- Ursäkta tjejer, jag skulle behöva ta mig till Justin biebers mormor och morfars hus, vet ni vart det ligger? frågade jag dom och en av tjejerna nickade.
- Vi följer dig.. sa den andra.

Dom gick med mig i kanske en halv timma, jag fick ont i fötterna faktiskt. Tillslut var vi framme och jag kände igen huset, men ingenting annat. Jag tackade tjejerna artigt och plingade på huset.

- VI HAR VARIT OROLIGA FÖR ER! sa Pattie och kramade om mig, hon kollade runt omkring sig sedan på mig och hon såg ut som ett frågetecken. - Vart är justin? frågade hon mig.

Jag blev förvånad över hennes fråga, jag trodde Justin redan var hemma..
- Ska han inte vara här? frågade jag henne och Pattie såg på mig oroligt.

____________________________________________________________________________

KOMMENTERA!!!


Kommentarer
Postat av: Camilla

meeeer! :D

2011-06-14 @ 17:14:08
URL: http://drewstories.blogg.se inte
Postat av: Emmy

jätte bra!!!! <33

2011-06-14 @ 21:39:56
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeer!!!1

2011-06-14 @ 21:59:26
Postat av: Anonym

Ok så, jag är jättesugen på att skriva en novell, men pallar inte göra en egen blogg, SÅÅÅÅ.. Om du behöver hjälp eller något, så adda min msn (skrivit i fältet).

2011-06-18 @ 01:09:55
URL: http://iiiidalarsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

& du behöver inte svara i här, skriv på msn eller på min blogg isåfall.

2011-06-18 @ 01:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0